Powered By Blogger

31.3.08









Η απάντηση των ξεγραμμένων...

Το επιβλητικό 4-0 επί του Ολυμπιακού ήταν η απάντηση των ξεγραμμένων παικτών της ΑΕΚ, οι οποίοι όμως μετά το σύνθημα του Δέλλα και του Ζήκου κρατούν χαμηλούς τόνους. Ο ηγέτης Ριβάλντο και η "κάψα" του για ένα γκολ. Η ξεχωριστή βραδιά του Νίκου Γεωργέα. Το flash back των "κιτρινόμαυρων". Παπασταθόπουλος: "Μας βοήθησε ο κόσμος".(31/3 16:11)

Βαρύ το κλίμα στον Ολυμπιακό

Η συντριβή από την ΑΕΚ φέρνει πρωτόγνωρα συναισθήματα για τους "ερυθρόλευκους" που καλούνται τώρα να αντιδράσουν και να κάνουν το 3 στα 3 για να στεφθούν πρωταθλητές. Το κλίμα βέβαια είναι εξαιρετικά βαρύ στην ομάδα με τον Ίβιτς και τον Σεγκούρα να μιλούν στους παίκτες για πάνω από μια ώρα.(31/3 16:31) συνέχεια 8

Γκαλίνοβιτς: "Το παλέψαμε..."

Ο τερματοφύλακας του Τριφυλλιού Μάριο Γκαλίνοβιτς μίλησε στο i-mode της COSMOTE μετά τη νίκη του Παναθηναϊκού επί του Πανιωνίου με 2-1 για την 27η αγωνιστική του πρωταθλήματος, τονίζοντας ότι η ομάδα του ήταν πιο δυνατή στην επανάληψη και έτσι κατάφερε να γυρίσει το παιχνίδι. (31/3 18:40) συνέχεια 8

Χάνει τη σεζόν ο Φονσέκα

Το δυσάρεστο παρεπόμενο της αναμέτρησης του Ηρακλή με τον ΟΦΗ έχει να κάνει με τον τραυματισμό του Φονσέκα, ο οποίος διαπιστώθηκε ότι υπέστη θλάση στον δεξιό δικέφαλο και η ιατρική εκτίμηση προβλέπει ότι θα μείνει εκτός προπονήσεων για διάστημα από δύο έως τρεις εβδομάδες. (31/3 15:06) συνέχεια 8

Μίλησε για Τσάμπιονς Λιγκ ο Σιστόν

Ο Βραζιλιάνος μέσος του Αρη, Ντιόγκο Σιστόν εξήγησε με δηλώσεις του στον EXTRASPORT γιατί οι "κίτρινοι" δεν είναι καθόλου αδιάφοροι στα τρία τελευταία παιχνίδια, ανέλυσε το πώς ήρθε η νίκη στην Ξάνθη αλλά και το πώς αντιμετωπίζει την αναμέτρηση με τον Ατρόμητο για το Κύπελλο Ελλάδας.(31/3 15:24) συνέχεια 8

Τέλος η χρονιά για τον Γκάβραντσιτς

Ο Γκόραν Γκάβραντσιτς δεν θα φορέσει ξανά φέτος τη φανέλα του ΠΑΟΚ σε επίσημο παιχνίδι. Ο Σέρβος αμυντικός υπέστη θλάση στην αναμέτρηση με τον Ατρόμητο στην Τούμπα και θα μείνει εκτός δράσης για τις επόμενες τρεις εβδομάδες. Ετσι θα χάσει τα επόμενα παιχνίδια του "δικεφάλου" στο πρωτάθλημα. (31/3 15:57) συνέχεια 8

Μαϊστόροβιτς: "Χάσαμε ευκαιρία"

Ο Ιβιτσα Μαϊστόροβιτς, όπως και οι περισσότεροι παίκτες του Πανιώνιου, αλλά και η τεχνική ηγεσία, δεν μπορούσαν ούτε την Δευτέρα να "χωνέψουν" τον τρόπο με τον οποίο επήλθε η ήττα στο παιχνίδι με τον Παναθηναϊκό στην Λεωφόρο. Ανακοίνωση για να ευχαριστήσει τον κόσμο και τον... ΠΑΟ η ΠΑΕ.(31/3 15:50) συνέχεια 8

Παράσχος: "Αδικη η ήττα"

Ο προπονητής του ΟΦΗ, Γιώργος Παράσχος, με δηλώσεις του στην επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας, τόνισε ότι η ήττα από τον Ηρακλή στο Καυτανζόγλειο της Θεσσαλονίκης ήταν άδικη για την ομάδα του. Μάλιστα πιστεύει ότι παρά το γεγονός της αποβολής του Ταραλίδη, ο ΟΦΗ ήταν καλύτερος.(31/3 20:33) συνέχεια 8

AΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Βαρύ το κλίμα στον Ολυμπιακό

Η συντριβή από την ΑΕΚ φέρνει πρωτόγνωρα συναισθήματα για τους "ερυθρόλευκους" που καλούνται τώρα να αντιδράσουν και να κάνουν το 3 στα 3 για να στεφθούν πρωταθλητές. Το κλίμα βέβαια είναι εξαιρετικά βαρύ στην ομάδα με τον Ίβιτς και τον Σεγκούρα να μιλούν στους παίκτες για πάνω από μια ώρα.(31/3 16:31) συνέχεια 8

Λαϊκά δικαστήρια στου Ρέντη


Κοντά στα 1000 άτομα συγκεντρώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Ρέντη και περίμεναν την αποστολή του Ολυμπιακού, η οποία αποχώρησε στις 23:00 από το "Σπύρος Λούης". Το πούλμαν δεν πήγε στου Ρέντη, αλλά σε κεντρικό ξενοδοχείο, στο οποίο μαζεύτηκαν 150 οπαδοί και έβριζαν τους παίκτες που αποκάλεσαν πουλημένους. (30/3 23:13) συνέχεια 8


Σεγκούρα: "Δεν λειτούργησε το σύστημα"

Η ήττα ήταν πολύ βαριά και η απογοήξτευση στο πρόσωπο του Χοσέ Σεγκούρα φαινόταν από μίλια μακριά. Στη συνέντευξη Τύπου ο Ισπανός τεχνικός δεν έψαξε να βρει δικαιολογίες. Παραδέχθηκε ότι η εικόνα της ομάδας του ήταν κακή, ότι δεν λειτούργησε το σύστημα και ότι η ΑΕΚ ήταν πολύ ανώτερη...(30/3 22:04) συνέχεια 8

Λ Ο Ι Π Ε Σ Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ
8 Βαρύ το κλίμα στον Ολυμπιακό 8 Λαϊκά δικαστήρια στου Ρέντη8 Σεγκούρα: "Δεν λειτούργησε το σύστημα"8 Κιτρινόμαυρο πάρτι στο ΟΑΚΑ (video)8 To pregame του ντέρμπι8 Απέμειναν λίγες ώρες... 8 Ετοιμος για το ντέρμπι της χρονιάς...
8 Ζούλιο Σέζαρ vs Ζούλιο Σέζαρ...8 Με Αντζα κόντρα στην ΑΕΚ8 Ο Αντώνης και η παράδοσή του με την ΑΕΚ8 Μαγνητική ο Αντζας, μπήκε ο Γκαλέτι8 Η ΑΕΚ κόντρα στην παράδοση με τον Ολυμπιακό8 Σεγκούρα: "Δείξτε την ποιότητα σας"8 Θα δοκιμάσει τον Μπούτου8 Πλήρης στο ντέρμπι




























Εικονες απο καλαματα


ΚΑΛΑΜΑΤΑ Η ΠΟΛΗ ΜΟΥ





Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Συντεταγμένες: 37°01′52″N 22°06′19″E / 37.0311, 22.1053
Καλαμάτα


Καλαμάτα
Γεωγραφικό Διαμέρισμα
Πελοπόννησος
Περιφέρεια
Πελοποννήσου
Νομός
Μεσσηνία (πρωτεύουσα)
Αρ. δημ. διαμερισμάτων
14
Επίσημος πληθυσμός
57,620 κάτοικοι (2001)
Ταχυδρομικός κώδικας
24100
Τηλεφωνικός κωδικός
27210
Δήμαρχος
Νίκας Παναγιώτης
Η Καλαμάτα είναι πόλη της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, πρωτεύουσα του νομού Μεσσηνίας και λιμάνι της νότιας ηπειρωτικής Ελλάδας. Έχει πληθυσμό 57.620 κατοίκους σύμφωνα με την απογραφή του 2001. Είναι κτισμένη στους πρόποδες του όρους Ταΰγετος και στην καρδιά του Μεσσηνιακού κόλπου. Απέχει 255 χιλιόμετρα από την Αθήνα, 215 από την Πάτρα και 715 από τη Θεσσαλονίκη. Έχει εύκρατο μεσογειακό κλίμα με ζεστό χειμώνα και ήπια καλοκαίρια.
Πίνακας περιεχομένων[Απόκρυψη]
1 Ιστορία
2 H πόλη σήμερα
3 Αξιοθέατα
4 Οικονομία
5 Συγκοινωνίες
6 Πολιτισμός
7 Αθλητισμός
8 Τ.Ε.Ι και Πανεπιστήμιο Καλαμάτας
9 Προσωπικότητες της Μεσσηνίας και της Καλαμάτας
10 Αδελφοποιημένες πόλεις
11 Παραπομπές
12 Εξωτερικοί σύνδεσμοι
//

[Επεξεργασία] Ιστορία
Η ιστορία της Καλαμάτας χάνεται στα βάθη των αιώνων. Ξεκινάει από τον Όμηρο, όπου αναφέρει τις Φαρρές, αρχαία πόλη χτισμένη περίπου εκεί που βρίσκεται σήμερα το φράγκικο κάστρο της πόλης. Το όνομά της το πήρε από ένα παλιό βυζαντινό μοναστήρι, το οποίο ήταν αφιερωμένο στην Παναγία την Καλομάτα, απ' όπου με αφομοίωση του όμικρον σε άλφα, προήλθε η ονομασία Καλαμάτα.[1] Η Καλαμάτα έχει περιορισμένη σημασία κατά την αρχαία περίοδο καθώς βρίσκεται κάτω από λακωνική κυριαρχία από τα μέσα του 8ου αιώνα π.Χ. μέχρι τα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ. Αποκτά αίγλη μετά την τέταρτη σταυροφορία (1204 μ.Χ.), οπότε περνάει στα χέρια των φράγκων. Ο Γοδεφρείδος Βιλλεαρδουίνος χτίζει το κάστρο και ξεκινάει η οικονομική ακμή της πόλης.

Η απελευθέρωση της Καλαμάτας.
Το 1459 την καταλαμβάνουν οι Τούρκοι και εναλάσσονται στην ηγεμονία της πόλης με τους Ενετούς μέχρι το 1715 οπότε την καταλαμβάνουν οριστικά, μέχρι το 1821 που απελευθερώθηκε. Το σημαντικότερο γεγονός της μακρόχρονης ιστορίας της πόλης είναι η απελευθέρωσή της από τους Τούρκους στις 23 Μαρτίου του 1821. Την ημέρα εκείνη ο Κολοκοτρώνης, ο Νικηταράς, ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, ο Παπαφλέσσας και άλλοι μπήκαν μέσα στην πόλη ως απελευθερωτές. Συμμετείχαν στην πανηγυρική δοξολογία που τελέστηκε στον ιερό ναό των Αγιών Αποστόλων (μικρή βυζαντινή εκκλησία του 10ου αιώνα που σώζεται μέχρι σήμερα και αποτελεί σύμβολο της πόλης).
Στους Αγίους Αποστόλους ευλογείται η επαναστατική σημαία και από εδώ ξεκινάει η Επανάσταση του 1821. Από την Καλαμάτα η Μεσσηνιακή Γερουσία συντάσσει δύο σπουδαία κείμενα την "Προειδοποίση προς τας ευρωπαικάς αυλάς" και την "προκήρυξη" με αποδέκτες τους Αμερικανούς. Στα τέλη του 19ου αιώνα χτίζεται το λιμάνι της Καλαμάτας, το οποίο λειτουργεί μέχρι και σήμερα, και η πόλη παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και ακμή. Μασαλλία του Μωριά τη χαρακτήριζαν. Η πόλη έρχεται σε επαφή με τη δύση και την κουλτούρα της, δημιουργείται μια αστική τάξη που διαμορφώνει μια σημαντική πολιτιστική βάση και κληρονομιά. Από το 1920 και μετά όμως αρχίζει μια μακρά περίοδος οικονομικής ύφεσης που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Το Σεπτέμβριο του 1986 η Καλαμάτα χτυπήθηκε από δύο ισχυρούς σεισμούς που προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές και δυστυχώς και θύματα. Παρ' όλα αυτά η πόλη ανασυγκροτήθηκε γρήγορα από τη μεγάλη αυτή καταστροφή.

[Επεξεργασία] H πόλη σήμερα
Η Καλαμάτα, μια πόλη 57.620 κατοίκων, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη της Πελοποννήσου μετά την Πάτρα. Είναι σημαντικό αστικό, οικονομικό και εμπορικό κέντρο της περιοχής, καθώς και διοικητικό κέντρο του νομού Μεσσηνίας. Έχει έντονη νυχτερινή ζωή χειμώνα και καλοκαίρι, το χειμώνα σε διάφορα κουτούκια και bars στο ιστορικό κέντρο, ενώ το καλοκαίρι σε clubs και beach bars δίπλα στη θάλασσα. Στην Καλαμάτα εδρεύει ΤΕΙ και σχολές του πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Η πόλη διαθέτει πλήρεις και σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις όπου μπορεί καθένας να αθληθεί. Τέλος διαθέτει νέο, σύγχρονο νοσοκομείο.

[Επεξεργασία] Αξιοθέατα

Σιδηροδρομικό Μουσείο (Καλαμάτα)
Η Καλαμάτα είναι μια πόλη που μπορεί κάποιος να θαυμάσει αρκετά και σημαντικά αξιοθέατα. Η εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, το σύμβολο της πόλης, είναι μια μικρή βυζαντινή εκκλησία του 10ου αιώνα μ.Χ. Το Φράγκικο κάστρο προσφέρει πανοραμική θέα της πόλης. Το πάρκο σιδηροδρόμων βρίσκεται στα νότια του κέντρου της πόλης και είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο υπαίθριο σιδηροδρομικό μουσείο, το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και βραβευμένο από την ευρωπαική επιτροπή.
Στο Μπενάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πόλης φυλάσσονται σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα από την ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας, τα οποία χρονολογικά καλύπτουν την περίοδο από την εποχή του χαλκού μέχρι και τους ρωμαϊκούς χρόνους. Το στρατιωτικό μουσείο της Καλαμάτας είναι ένα μουσείο που φυλάσσει διάφορα όπλα και στρατιωτικές στολές των Ελλήνων σε διάφορες ιστορικές περιόδους. Το Λαογραφικό μουσείο της πόλης στεγάζει εκθέματα που έχουν να κάνουν με τις παραδοσιακές τέχνες της περιοχής, με παλαιά χρηστικά και μη αντικείμενα και εργαλεία και παραδοσιακές φορεσιές. Στην πόλη λειτουργούν η Δημοτική Πινακοθήκη και η Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής τέχνης με περίπου 500 εκθέματα. Η Λαϊκή Βιβλιοθήκη της πόλης λειτουργεί από το 1962 και σήμερα διαθέτει πάνω από 85.000 τίτλους καθώς και αρχείο 50.000 φύλλων εφημερίδων από το 19ο ιώνα έως σήμερα.
Αξίζει επίσης να επισκεφθεί κανείς τον όμορφο και επιβλητικό ναό της Υπαπαντής του Σωτήρος κάτω από το Κάστρο της πόλης, ο οποίος είναι και ο μητροπολιτικός ναός της πόλης. Στην ιερά Μονή Καλογραίων μπορεί κανείς να δει διάφορα μεταξωτά υφαντά και τα περίφημα καλαματιανά μαντήλια που εκτίθενται εκεί, καθώς και τους αργαλειούς με τους οποίους υφαίνονται.

[Επεξεργασία] Οικονομία
Η Καλαμάτα είναι σημαντικό οικονομικό κέντρο της Πελοποννήσου. Η οικονομία της περιοχής στηρίζεται στην αγροτική παραγωγή με πιο γνωστή μάλιστα την παραγωγή ελαιολάδου και ελιάς. Επίσης η περιοχή παράγει σύκα, σταφίδα και άλλα είδη όπως οπωροκηπευτικά. Στο βιομηχανικό τομέα υπάρχουν αρκετές βιομηχανίες τυποποίησης και μεταποίησης αγροτικών προϊόντων, ποτοποιίες κ.α. Σημαντική βιομηχανική μονάδα της περιοχής είναι η καπνοβιομηχανία Καρέλια, ενώ παλιότερα λειτουργούσε στην πόλη μεγάλο εργοστάσιο της Levi's.

[Επεξεργασία] Συγκοινωνίες
Οδικώς η Καλαμάτα συνδέεται με την Τρίπολη και κατ'επέκταση με την Αθήνα με οδικό δίκτυο, το οποίο σήμερα δε βρίσκεται σε πολλή καλή κατασταση. Με την κατασκευή όμως της Ανατολικής Οδου Πελοποννήσου και πιο συγκεκριμένα με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά η πρόβαση στην πόλη. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2010. Δυτικά η Καλαματα συνδέεται με τον Πύργο Ηλείας και με την Πάτρα με οδικό δίκτυο. Μελετάται όμως η κατασκευή της Ιονίας Οδού, ή οποία θα συνδέει την Καλαμάτα με όλη τη δυτική Ελλάδα μέχρι την Κακαβιά, στα ελληνοαλβανικά σύνορα και θα είναι ένας νέος οδικός άξονας με συνολικό μήκος 460 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τις μελέτες, μετά την ολοκλήρωση του έργου, η απόσταση Καλαμάτα - Πάτρα θα μπορεί να καλυφθεί σε λιγότερο απο 2 ώρες.
Η Καλαμάτα συνδέεται επίσης με την Αθήνα και την Πάτρα με σιδηροδρομικό δίκτυο. Στο τμήμα Καλαμάτας - Αθήνας εκτελούνται έργα για τη βελτίωση της υπάρχουσας γραμμής, τα οποία έχουν καθυστερήσει σημαντικά, και είναι πλέον άγνωστη η ημερομηνία παράδοσης τους.
Η Καλαμάτα διαθέτει πολιτικό αεροδρόμιο (IATA: KLX) απο το οποίο πραγματοποιούνται πτήσεις προς Θεσσαλονίκη καθώς και πτήσεις τσάρτερ προς διάφορες πόλεις της Ευρώπης. Η απόσταση από την πόλη της Καλαμάτας είναι 7 km στη Ν.Α. πλευρά της 120 Π.Ε.Α.
Επίσης στο λιμάνι της Καλαμάτας υπάρχει μικρή επιβατική κίνηση, συγκεκριμένα με δρομολόγιο προς Κύθηρα και Κρήτη τους καλοκαιρινούς μήνες.

Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας

[Επεξεργασία] Πολιτισμός
Η επαφή της πόλης με το δυτικό πολιτισμό δημιούργησε μια σημαντική πολιτιστική κληρονομιά στην Καλαμάτα. Μια παράδοση που ξεκινάει με τις μαντολινάτες παλαιότερων εποχών και φτάνει μέχρι σήμερα, όπου η πόλη έχει μια έντονη πολιτιστική ζωή με φορέα της τη ΔΕΠΑΚ (Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Καλαμάτας) το ΔΗΠΕΘΕΚ (Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας) τη Δημοτική Φιλαρμονική και άλλους ιδιωτικούς φορείς.
Το Δημοτικό Ωδείο, η Σχολή Χορού και το Εικαστικό Σχολείο είναι οι τρεις σχολές της ΔΕΠΑΚ. Επίσης το ΔΗΠΕΘΕΚ καθώς και άλλα ιδιωτικά θεατρικά σχήματα, κάνουν έντονη την παρουσία τους στην πόλη. Άλλοι σημαντικοί φορείς είναι η Δημοτική Φιλαρμονική καθώς και το Λύκειο των Ελληνίδων Καλαμάτας με συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ. Η πολιτιστική ζωή συμπληρώνεται με διάφορες εκθέσεις ζωγραφικής που γίνονται στη δημοτική πινακοθήκη, με σεμινάρια ιστορίας, φιλοσοφίας και άλλα που διοργανώνουν οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου καθώς και με διάφορες άλλες εκδηλώσεις που οργανώνονται από φορείς της πόλης. Επίσης συχνή είναι η παρουσία στην πόλη σημαντικών καλλιτεχνών σε διάφορες εκδηλώσεις. Σημαντικά είναι επίσης το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού και το Φεστιβάλ Βιντεοδημιουργίας Μηδέν.

[Επεξεργασία] Αθλητισμός
Η Καλαμάτα είναι έδρα σημαντικών συλλόγων, όπως ο Π.Σ. Καλαμάτα και ο Γ.Σ. Μεσσηνιακός. Στην πόλη λειτουργούν ακόμα ο Απόλλων Καλαμάτας, ο Ολυμπιακός Καλαμάτας, τα Πράσινα Πουλιά Καλαμάτας και άλλοι. Η πόλη διαθέτει το Εθνικό Στάδιο Καλαμάτας και το Γήπεδο του Μεσσηνιακού, το καθένα με χωρητικότητα περίπου 5.000 θεατών.

[Επεξεργασία] Τ.Ε.Ι και Πανεπιστήμιο Καλαμάτας
Το Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας αποτελείται από 2 βασικούς κλάδους, τη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΔΟ) και τη Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας (Σ.ΤΕ.Γ). Κάθε κλάδος αποτελείται απο 3 τμήματα: η ΣΔΟ περιλαμβάνει το Τμήμα Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας (Δ.Μ.Υ.Π.), το Τμήμα Διοίκησης Μονάδων Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δ.Μ.Τ.Α.) και το Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Ελεγκτικής (ΧRHM.E), ενώ η Σ.ΤΕ.Γ τα τμήματα Φυτικής Παραγωγής (Φ.Π.), Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας (ΘΕ.ΚΑ.) και Τεχνολογίας Γεωργικών Προϊόντων. Στην πόλη λειτουργούν και τμήματα του πανεπιστημίου Πελοποννήσου τα οποία είναι τα τμήματα:Ιστορίας, αρχαιολογίας και διαχείρισης πολιτισμικών αγαθών και το τμήμα Φιλολογίας.

[Επεξεργασία] Προσωπικότητες της Μεσσηνίας και της Καλαμάτας
Γρηγόριος Δικαίος (Παπαφλέσσας): ήρωας του 1821
Αλέξανδρος Κουμουνδούρος: πρωθυπουργός της Ελλάδας το 19ο αιώνα
Μαρία Πολυδούρη: ποιήτρια
Νικόλαος Πολίτης: λαογράφος
Γιώργος Γεννηματάς: πολιτικός
Θοδωρής Ξυδιάς: συνθέτης
Γιάννης Πουλόπουλος: τραγουδιστής
Βασίλης Κωνσταντακόπουλος: εφοπλιστής-ευεργέτης
Μαρία Κάλλας: ντίβα της όπερας, σοπράνο
Κρίστη Στασινοπούλου: τραγουδίστρια
Πάνος Μιχαλόπουλος:ηθοποιός
Γιούλικα Σκαφιδά: ηθοποιός
Προκόπης Παυλόπουλος:πολιτικός
Τάσσος (Αλεβίζος): χαράκτης
Κική Δημουλά: ποιήτρια

[Επεξεργασία] Αδελφοποιημένες πόλεις
Η Καλαμάτα έχει αδελφοποιηθεί με τις παρακάτω πόλεις:
Αγλαντζιά (Κύπρος)
Μπιζέρτα (Τυνησία)

[Επεξεργασία] Παραπομπές
Γ. Μπαμπινιώτης Ετυμολογία: Περιπλάνηση στην ιστορία των λέξεων, To BHMA 7/12/1997. Ανακτήθηκε 22/11/2007

[Επεξεργασία] Εξωτερικοί σύνδεσμοι

Τα Κοινά έχουν βίντεο και φωτογραφίες σχετικά με το άρθρο
Καλαμάτα
Δήμος Καλαμάτας
ΤΕΙ Καλαμάτας
Ενημερωτικό Portal της Καλαμάτας

ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ ΝΙΚΟΛΑΩΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

Ο Aγιος Ραφαήλ, κατά κόσμον ονομαζόταν Γεώργιος Λασκαρίδης και γεννήθηκε στην Ιθάκη.


Όταν μεγάλωσε, πήγε στον περίφημο Μυστρά, όπου σπούδασε Ιατρική και Φιλοσοφία, ενώ συν τοις άλλοις συνδέθηκε φιλικά με τον ίδιο τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο!
Η μεγάλη, πολύ βαθιά του αγάπη για την πατρίδα που κινδύνευε ολόγυρα, τον σπρώχνει τελικά στις τάξεις του στρατού μας, όπου γίνεται Αξιωματικός και συγκεκριμένα Χιλίαρχος!



Το 1444 μ.Χ., μετά την ήττα στη μάχη της Βάρνας, πικραμένος, περνώντας το μαρτύριο της φιλοπατρίας, καταφεύγει περίλυπος στο Μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου στις Σέρρες της Μακεδονίας μας, αφιερώνεται στο Χριστό, γίνεται Μοναχός και στη συνέχεια λαμβάνει όλους τους βαθμούς της Ιεροσύνης.



Μεταβαίνει ύστερα από τρία χρόνια στην Αθήνα, όπου και γίνεται Εφημέριος στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Λουμπαδάρη



Όταν αργότερα ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος στέφεται Αυτοκράτορας, πηγαίνει και ο Αρχιμανδρίτης Ραφαήλ στην Κωνσταντινούπολη, για να συναντήσει και να συγχαρεί τον παλιό του φίλο.
Εκεί, γίνεται δεκτός με χαρά από το νέο Βασιλιά, ο οποίος εκτιμώντας τα μεγάλα προσόντα και την μόρφωση, καθώς και το ακέραιο του χαρακτήρα του Αρχιμανδρίτου Ραφαήλ, τον κρατά κοντά του και τον τιμά με το αξίωμα του Πρωτοσύγκελου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο!
Μάλιστα ο ορθοδοξότατος και ευπατρίδης Πρωτοσύγκελος Ραφαήλ, θα λάβει μέρος και σε μια Θεολογική συνάντηση στη Γαλλία, όπου και θα γνωριστεί με τον Νικόλαο. Ο Νικόλαος καταγόταν από τη Θεσσαλονίκη μας και σπούδαζε στη Γαλλία Ιατρική. Αλλά όταν γνώρισε τον ʼγιο Ραφαήλ, άκουσε τη διδασκαλία και αντίκρισε τη βαθιά του Πίστη, αποφάσισε να τον ακολουθήσει.
Πράγματι, ο Νικόλαος απαρνείται τα εγκόσμια, τον ακολουθεί πίσω και γίνεται Διάκονος.
Φτάνουμε στο 1452 μ.Χ., όπου έρχεται άλλη μια μεγάλη δοκιμασία για όλους. Η "Ψευδοένωση" των Εκκλησιών… Μάλιστα στην Κωνσταντινούπολη, στις 12 Δεκεμβρίου 1452, γίνεται "ενωτική λειτουργία", παρόντος του απεσταλμένου του Πάπα, Καρδινάλιου Ισιδώρου.
Όμως - έτσι έρχεται η Θεία Χάρις - ο Πρωτοσύγκελος Ραφαήλ, αν και προσωπικός φίλος του Αυτοκράτορα Κ. Παλαιολόγου, αποφασίζει να πειθαρχεί στο Θεό και όχι στους ανθρώπους και αρνείται να παραστεί!!! Κάτι που εξόργισε βέβαια τον Παλαιολόγο, ο οποίος είχε την απατηλή εντύπωση ότι έτσι εξυπηρετούσε το Έθνος… Ξεχνώντας ότι μοναδικός φίλος και ανίκητος σύμμαχος είναι ο ίδιος ο Χριστός, που τις πρεσβείες της Υπερμάχου Στρατηγού, αμέτρητες φορές είχε διασώσει τη Θεοφύλακτη στο παρελθόν… [σ.σ. Ο Αυτοκράτορας τις τελευταίες ημέρες της Πολιορκίας, λίγο πριν την άλωση, όταν δεν ήρθε η "δυτική βοήθεια", κατάλαβε το τραγικό του λάθος, και μέσα στην Αγία Σοφία, την τελευταία νύχτα, ζήτησε συγχώρεση από Θεό και ανθρώπους και ήσυχος την επομένη, έπεσε ως ήρως και εθνομάρτυς…]
Αυτό ήταν το δεύτερο μαρτύριο συνείδησης που περνούσε ο Αγιος Ραφαήλ. Μαζί με τον Διάκονο Νικόλαο δεν παρέστη στην απαράδεκτη σκηνή, στο απαράδεκτο “συλλείτουργο”, καταματωμένος στην ψυχή, εκεντημένος λόγχες αόρατες και τρομερές, που του σακάτευαν ότι αγαπούσε περισσότερο. Την Πίστη του και την Πατρίδα του! Που όμως όχι, δεν τα παρέδωσε!


Ο θυμός όμως του Παλαιολόγου ήταν ασυγκράτητος και τιμώρησε με εξορία τους δύο Αγίους!!! Έτσι όταν άρχισε η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης, οι Αγιοι δεν ήταν στην Πόλη. Το τρομερό νέο τους βρίσκει στη Μακεδονία, απ΄ όπου αργότερα με πλοίο, καταφεύγουν μαζί με άλλους πρόσφυγες στη Λέσβο. Φτάνουν στις Καρυές, όπου και τους δέχονται πολύ φιλικά. Μάλιστα ο Προεστός του χωριού, τους οδηγεί στο Μοναστηράκι του Λόφου των Καρυών, όπου και μονάζουν επί εννέα έτη.
Ο Προεστός του χωριού Βασίλειος, με τη γυναίκα και την κορούλα του Ειρήνη και ο Δάσκαλος Θεόδωρος, θα βρεθούν και αυτοί τις τρομερές εκείνες μέρες του Απριλίου 1463 στο Μοναστήρι των Καρυών, όπου οι Τούρκοι θα κάνουν τα πιο βάρβαρα και απάνθρωπα εγκλήματά τους! Ανήμερα της Λαμπροτρίτης, 9 Απριλίου 1463μ.Χ.


Τον Ηγούμενο Αγιο Ραφαήλ, αυτό το ασύγκριτο παλικάρι της Ορθοδοξίας και της Πατρίδας, θα τον δέσουν σε ένα δέντρο και θα του πριονίσουν ζωντανό το σαγόνι, με το πριόνι μέσα στο στόμα, υποβάλλοντάς τον σε ένα από τα τρομακτικότερα μαρτύρια που έχουν καταγραφεί!!!
Ο Αρχιδιάκονος Αγιος Νικόλαος, πέθανε από τα μαρτυρικά βασανιστήρια των Τούρκων και το φρικτότατο μαρτύριο του Αγίου Ραφαήλ που έβλεπε!!!
Την δωδεκάχρονη μόλις Αγία Ειρήνη, της έκοψαν το ένα χεράκι της, έριξαν ζεματιστό νερό μέσα στο στοματάκι της και στο τέλος τα θηρία την έκαψαν ζωντανή μέσα σε πιθάρι, μπροστά στα μάτια της μητέρας της Μαρίας, που δεν άντεξε και σταμάτησε η καρδιά της από το εφιαλτικό μαρτύριο του παιδιού της!!! Τον δε πατέρα της, τον Προεστό Βασίλειο, τον κατέσφαξαν, αφού πρώτα τον καταβασάνισαν με διαμελισμούς και απερίγραπτα μαρτύρια!!! Πριν όμως απ΄ όλα αυτά, είχαν αρπάξει το εντεκάμηνο βρέφος Ραφαήλ, το άλλο παιδί τους, αδελφό της Ειρήνης και βαφτιστήρι του Αγίου Ραφαήλ, και το ποδοπάτησαν συντρίβοντας το κεφαλάκι του!!!
Το Δάσκαλο του χωριού Θεόδωρο, που πήγαινε πολύ τακτικά τους μαθητές του στην Εκκλησία, στο Μοναστήρι των Καρυών, τον βασάνισαν άγρια και στο τέλος του έκοψαν μαρτυρικά το κεφάλι!!!
Όμως οι εσφαγμένοι και οι μάρτυρες του Λόφου των Καρυών της Λέσβου δεν τελειώνουν εδώ. Υπάρχουν και άλλοι, που μαζί με όλα τα παραπάνω και άλλα απίστευτα συγκλονιστικά και θαυμαστά, περιέχονται στο συναρπαστικό βιβλίο της Βασιλικής Ράλλη "Καρυές, ο Λόφος των Αγίων" (εκδόσεις Ακρίτας), που κόβει κυριολεκτικά την ανάσα από τις αλλεπάλληλες απρόσμενες αποκαλύψεις, που οι ίδιοι οι Αγιοι κάνουν σε απλά, πιστά και αγαπητά στο Θεό πρόσωπα, από εκείνα που ποτέ δεν εμφανίζει η θλιβερή τηλεόραση… (Προτείνεται!!!)
Σ.Σ. Η μνήμη των Αγίων Νεομαρτύρων - που μαρτύρησαν στις 9 Απριλίου 1463 μ.Χ. - Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης, επειδή η μέρα του μαρτυρίου τους ήταν Τρίτη ημέρα του Πάσχα (Λαμπροτρίτη), εορτάζεται κάθε χρόνο την Τρίτη ημέρα του Πάσχα.

Άγιος Γεώργιος
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Για τοποθεσίες και άλλα με το όνομα Άγιος Γεώργιος, δείτε Άγιος Γεώργιος (αποσαφήνιση)

Ο Άγιος Μεγαλομάρτυρας Γεώργιος
Ο Άγιος Γεώργιος (γνωστός στην Ορθόδοξη Εκκλησία ως Τροπαιοφόρος) είναι από τους πιο γνωστούς αγίους της σε ολόκληρο τον Χριστιανικό (και μη) κόσμο. Γιορτάζει στις 23 Απριλίου ή για τις Εκκλησίες που πηγαίνουν σύμφωνα με του Ιουλιανό ημερολόγιο, εάν η ημέρα συμπέσει πριν το Πάσχα, μετατίθεται την Δευτέρα της Διακαινισίμου. Ο Άγιος Γεώργιος θεωρείται Άγιος της Καθολικής Εκκλησίας, της Αγγλικανικής Εκκλησίας, της Ορθόδοξης Εκκλησίας και επίσης για κάποιες διαμαρτυρόμενες ομολογίες που αποδέχονται την απόδοση τιμών σε Αγίους.
Πίνακας περιεχομένων[Απόκρυψη]
1 Πρώτα Χρόνια
2 Ανέλιξη
3 Μαρτύριο
4 Ο Άγιος στην Παράδοση
//

[Επεξεργασία] Πρώτα Χρόνια
Γεννήθηκε μεταξύ των ετών 280-285 μ.Χ., πιθανά στην περιοχή της Αρμενίας, από τον Έλληνα Συγκλητικό, στρατηλάτη στο αξίωμα, κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Διοκλητιανού, Γερόντιο. Εκεί, σε ένα μοναστήρι της περιοχής, ο Άγιος δέχθηκε το Μυστήριο του Βαπτίσματος και έγινε μέλος της Εκκλησίας. Ο πατέρας του Αγίου, Γερόντιος, καταγόταν από πλούσια και επίσημη γενιά της Καππαδοκίας. Σε παλαιό χειρόγραφο αναφέρεται, ότι γεννήθηκε στον Σεβαστούπολη της Μικρής Αρμενίας, αρχικά ήταν ειδωλολάτρης και αργότερα έγινε χριστιανός. Η σύζυγός του ονομαζόταν Πολυχρονία, ήταν χριστιανή και καταγόταν από τον γνωστό Λύδδα (Διάσπολη) της Παλαιστίνης. Όπως αναφέρουν οι πηγές, η οικογένεια του Αγίου, όταν εκείνος ήταν σε μικρή ηλικία, μετοίκησε στην Λύδδα, λόγω του θανάτου του πατρός του.

[Επεξεργασία] Ανέλιξη
Σε νεαρή ηλικία ο Γεώργιος κατατάγηκε στον ρωμαϊκό στρατό. Διακρίθηκε για την τόλμη και τον ηρωϊσμό του και έλαβε το αξίωμα του Τριβούνου. Λίγο αργότερα ο Διοκλητιανός τον έκανε Δούκα (διοικητή) με τον τίτλο του Κόμητος (συνταγματάρχη) στο τάγμα τον Ανικιώρων της αυτοκρατορικής φρουράς· «πολλάκις πρότερον μεγαλοπρεπώς διαπρέψας του των σχολων μετά ταυτα πρώτου τάγματος κόμης κατ’ εκλογήν προεβλήθη».

[Επεξεργασία] Μαρτύριο

Το 303 μ.Χ. όταν άρχισαν οι λυσσαλέοι διωγμοί του Διοκλητιανόυ, ο Άγιος Γεώργιος δε δίστασε να ομολογήσει τη χριστιανική του πίστη, προκαλώντας το αδυσώπητο μένος του Διοκλητιανού, ο οποίος τον υπέβαλε σε σειρά φρικτών βασανιστηρίων. Η πίστη του Αγίου γίνεται αφορμή να βαπτισθούν οι στρατιωτικοί Ανατόλιος και Πρωτολέων, Βίκτωρ και Ακίνδυνος, Ζωτικός και Ζήνωνας, Χριστοφόρος και Σεβιριανός, Θεωνάς, Καισάριος και Αντώνιος, των οποίων την μνήμη εορτάζει η Εκκλησία στις 20 Απριλίου, και η βασίλισσα Αλεξάνδρα, σύζυγος του Διοκλητιανού, μαζί με τους δούλους της Απολλώ, Ισαάκιο και Κοδράτο, των οποίων η μνήμη τιμάται στις 21 Απριλίου.
Ο Διοκλητιανός δεν το περίμενε και έφριξε με την στάση του Γεωργίου. Τότε άρχισε για τον Άγιο μια σειρά φρικτών βασανιστηρίων, αλλά και θαυμάτων, που έφεραν πολλούς ειδολολάτρες στη χριστιανική πίστη. Αφού τον λόγχισαν, ξέσκισαν τις σάρκες του με ειδικό τροχό από μαχαίρια. Έπειτα, τον έριξαν σε λάκκο με βραστό ασβέστη και κατόπιν τον ανάγκασαν να βαδίσει με πυρωμένα μεταλλικά παπούτσια. Από όλα αυτά ο Θεός τον κράτησε ζωντανό και έγινε αιτία να εξευτελιστούν τα είδωλα και οι εκφραστές τους.
Ο Άγιος μαρτύρησε προσευχόμενος, «απετμήθη την κεφαλήν», την Παρασκευή 23 Απριλίου του έτους 303 μ.Χ. Κατά δε τον υπολογισμό του ιστορικού Ευσεβίου, και σύμφωνα με το μακεδονικό ημερολόγιο, αντιστοιχούσε στην Παρασκευή της Διακαινησίμου, του Πάσχα. Κρυφά σήκωσαν οι Χριστιανοί το πάντιμο λείψανο του και το έθαψαν, μαζί με αυτό της αγίας μητρός του, η οποία μαρτύρησε την ίδια ή την επόμενη ημέρα. Ο πιστός υπηρέτης του Αγίου, Πασικράτης, εκτελώντας την επιθυμία του Αγίου, παρέλαβε το άγιο λείψανο του Μάρτυρα, μαζί με αυτό της μητέρας του, και τα μετέφερε στην Λύδδα της Παλαιστίνης. Από εκεί, όπως βεβαιώνουν οι πηγές, οι Σταυροφόροι πήραν τα ιερά λείψανα της Αγίας Πολυχρονίας και τα μετέφεραν στην Δύση.
Μετά τον μαρτυρικό θάνατο του Αγίου μαρτύρησαν και οι συνδέσμιοί του Ευσέβιος, Νέων, Λεόντιος, Λογγίνος και άλλοι τέσσερις μαζί. Την μνήμη τους τιμά η Εκκλησία στις 23 Απριλίου. Βλέπουμε, ότι με κέντρο την ημέρα του μαρτυρίου του Αγίου, δημιουργείται μέσα στον λειτουργικό χρόνο της Εκκλησίας, ένας εορτολογικός κύκλος, ο οποίος καλλιεργείται περισσότερο από τα Τυπικά της Κωνσταντινούπολης, που ξεκινά στις 20 Απριλίου και τελειώνει στις 24 του αυτού μηνός. Ο εορτολογικός αυτός κύκλος δείχνει την περίοπτη θέση του Μάρτυρος στην ζωή της Εκκλησίας. Κατά την Ορθόδοξη Εκκλησία μας, ο ένδοξος αυτός μεγαλομάρτυρας είναι ο μαργαρίτης ο πολύτιμος, ο αριστεύς ο θείος, ο λέων ο ένδοξος, ο αστήρ ο πολύφωτος, του Χριστού οπλίτης, της ουρανίου στρατιάς ο συνόμιλος.

[Επεξεργασία] Ο Άγιος στην Παράδοση
Ο Άγιος Γεώργιος θεωρείται προστάτης του Πεζικού και του Στρατού Ξηράς, ενώ είναι και ο προστάτης Άγιος της Αγγλίας. Επίσης, θεωρούταν Άγιος προστάτης των Σταυροφόρων και των Προσκόπων. Ως πολεμικός άγιος και ελευθερωτής συγκεντρώνει πολλές θαυμάσιες διηγήσεις και παραδόσεις, από τις οποίες η σπουδαιότερη είναι αυτή που μιλάει για το φόνο του δράκοντα και της σωτηρίας της βασιλοπούλας. Το θηρίο αυτό φυλούσε το νερό μιας πηγής κοντά στη Σιλήνα στη Λιβύη και το άφηνε να τρέχει μόνον όταν εύρισκε κάποιον άνθρωπο να φάει. Οι κάτοικοι της περιοχής όριζαν με κλήρο το θύμα του δράκοντα. Ολόκληροι στρατοί είχαν αντιταχθεί με αυτό το τέρας, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ο κλήρος έφερε και την σειρά της βασιλοπούλας, την οποία έσωσε ο Άγιος Γεώργιος φονεύοντας τον δράκο.
Πρώτος τη βιογραφία του έγραψε ο Πάπας Γελάς στο Acta Sancti Georgii (496), ενώ ακολούθησε ο Άγιος Ανδρέας από την Κρήτη. Η συριακή Εκκλησία από τον 4o αιώνα τον κρατούσε σε μεγάλη εκτίμηση. Λόγω της ιπποτικής του συμπεριφοράς, ο Άγιος Γεώργιος έγινε δημοφιλής στην Ευρώπη κατά το 10o αιώνα, με αποτέλεσμα κατά το 15o αιώνα η γιορτή του να είναι ίση σε σημασία και δημοφιλία με αυτή των Χριστουγέννων. Στο Συμβούλιο της Οξφόρδης το 1222, η ημέρα του Αγίου Γεωργίου κηρύχθηκε επίσημη αργία και το 14o αιώνα έγινε προστάτης Άγιος της χώρας. Είναι επίσης ο προστάτης Άγιος της Μόσχας, της Αραγονίας, της Γεωργίας και της Καταλονίας, ενώ μέχρι το 18o αιώνα ήταν και της Πορτογαλίας. Ο Άγιος Γεώργιος, όντας προστάτης Άγιος της Αγγλίας και έφιππος, ήταν και ο προστάτης Άγιος των ιπποτών της Στρογγυλής Τράπεζας

Μεγαλες εορτες του μηνα απριλιου


Μεγαλη εορτη ειναι του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ και το ΠΑΣΧΑ ακομη εοτραζουμε την λαμπροτριτη και τους νεοφανεις αγιους προστατες της λεσβου τους αγιου¨ΡΑΦΑΗΛ ΝΙΚΟΛΑΩ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

Ο ΜΗΝΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ



Ο Απρίλιος ή Απρίλης είναι ο τέταρτος μήνας του έτους κατά το Γρηγοριανό Hμερολόγιο και έχει 30 ημέρες. Η λέξη "Απρίλιος" ετοιμολογείται από το λατινικό ρήμα aperio, που σημαίνει «ανοίγω». Είναι ο μήνας κατά τον οποίο ο καιρός «ανοίγει» και έρχεται η Άνοιξη.